May 3, 2012

Cherry filled Cupcakes // Schoko- Kirsch Cupcakes


Actually you should see a cake here on this blog now. At least it was planned like that. Unforunately I had a little kitchen accident. The cake doesn’t taste too bad, but I refuse to take a picture of something that looks so unappealing. And what is a recipe without a picture? Right: dead boring. I want to see what I’m going to bake. And therefore you see those wonderful cherry filled Cupcakes I already made some months ago ;) I didn’t create them myself but got the recipe from this Webpage: Honigkuchenpferd (German)

Cupcakes:
1 cup of flour
1/2 cup of chocolate powder
1 TL baking powder
1 TL baking soda
4/5 of a stick of butter
3/4 cup of sugar
Vanilla
2 eggs
6 fl oz. of milk

Filling:
Glass of cherries
(sweetened, in cherry juice)
2 fl. oz cherry juice
1/4 cup sugar
1/2 tsp. vanilla
1 heaped tblsp. starch
2 tblsp. water


Dough:
1.    Preheat the oven (350°F)
2.    Mix in a big bowl: Flour, cacao powder, baking powder, baking soda and salt
3.    In a second bowl: mix the soft butter and sugar, add the eggs (one after the other), beat inbetween, and stir in the vanilla.
4.    Rotationally add the dry mixture and the milk and stir everything until the mixture is smooth.
5.    Add the dough into the cupcake forms (it’s enough for 12) and bake the cupcakes for approx. 20 minutes
6.    Let cool completely before you fill it.

Filling:
7.    Core and quarter the cherries and put them together with the cherry juice, the sugar and the vanilla into one pot.
8.    Warm everything and let simmer (middle heat). The cherries should not fall apart.
9.    Take a glass, put in the water and the cornstarch and mix it well.
10. Thicken the cherry mixture with this

To fill the cupcakes:
11. Take a knife and cut a cone into the cool cupcakes.
12. Cave the inside carefully with a teaspoon.
13. Fill the cupcakes with the cherry-filling
14. Cut the top of the cone and put the cap back onto the cupcakes

Topping: I simply used whipped cream.

Schoko-Kirsch Cupcakes

Eigentlich solltet ihr hier auf diesem Blog jetzt eine Donauwelle sehen (den Kuchen natürlich, nicht das Wasser ;-) ) Allerdings hatte ich einen „kleinen“ Küchenunfall. Der Kuchen schmeckt nicht übermäßig schlecht, aber ich weigere mich so etwas zu fotografieren. Und was ist ein Rezept ohne Bild? Richtig: furchtbar langweilig. Ich will ja schließlich sehen, was ich backen möchte. Und deshalb sehr ihr hier jetzt diese wundervollen Schoko-Kirsch Cupcakes die ich schon vor einigen Monaten gemacht habe. Ich habe sie nicht selbst kreiert, sondern von diesem tollen Blog: Honigkuchenpferd macht unglaublich schöne und leckere Sachen! Schaut ruhig mal bei ihr rein- ihr werdet es sicher nicht bereuen! Auch das Rezept gibt’s dort!
Und die Donauwelle kommt noch, versprochen. Dann mit schönem Foto ;-)

2 comments:

  1. Oh sehen die lecker aus *-*
    Süßes Blogdesign :)

    Liebe Grüße & ein schönes Wochenende ♥

    ReplyDelete
  2. Dankeschön =) ist eher noch provisorisch (also der Header, das andere geht schon in Ordnung so), aber ich brauch da mal ein bisschen mehr Freizeit dass ich das hinkrieg!
    Dir wünsch ich auch ein wunderschönes Wochenende. Danke für's Kommentieren! :)

    ReplyDelete